Wednesday 21 November 2018

PERJALANAN BISNES-RESTU SUAMI

Teks dan foto : Noor Azlin Muhammad


Dulu...
Encik suami meragui saya.
Boleh ke awak nak menjual ?
Boleh jual ke produk ni ?

Tapi saya yakin dan tekad untuk buat.
Saya tunjukkan kemampuan, kemajuan dan peningkatan.
Saya buktikan kata-katanya salah.
Saya tunjuk yang baik-baik saja.
Cerita perkara yang manis-manis saja.
Yang tak manis, hadam saja seorang diri.

Sekarang...
Bila beliau sendiri melihat kesungguhan Puan isteri.
Bila beliau sendiri mula rasa kehebatan produk.
Beliau pula yang teruja berkongsi dengan kawan-kawannya.
Beliau pula rajin ke stokis, punch stok barang dagangan.

Alhamdulillah.

Sebenarnya, bukan suami tak percaya atau tak suka.Tapi sebab tak mahu si isteri risau, pening kepala, serabut, susah hati bila berbisnes. Lagi-lagi bila dia dah tahu sejenis apakah isterinya itu. Kalau pemalu dan berat mulut macam saya ni, manalah suami tak meragui...kan? Haha.

Makanya, penting untuk si isteri buktikan, anda mampu hadapi semuanya dengan tenang.

Jangan sesekali berkongsi masalah bisnes dengan suami.
Sebab nanti balasnya,"Haaaa...kan Abang dah cakap!"
Tolong jangan serabutkan kepala otaknya dengan pelbagai isu bisnes anda.
Melainkan jika si dia memang menyokong pembabitan anda dari awal lagi.

Berkongsilah masalah dengan mentor bisnes yang lebih memahami situasi anda.

Salah satu tips berjaya dalam bidang yang kita ceburi adalah restu dan doa dari suami tercinta. Makanya mintalah si suami doa, cakap dan sebut yang baik-baik saja agar bisnes anda berkembang maju. Selain itu wujudkan kemesraan dan kasih sayang suami isteri agar rezeki datang melekat-lekat.

Terima kasih Encik suami, atas sokongan.


No comments:

Post a Comment